Tips & Tricks

Om zelf aan de slag te gaan

heading

Tip 1

Elke dag vijftien minuten een kastje opruimen. Daarmee bent u binnen een jaar verzekerd van een opgeruimd huis. Toch blijft het heel moeilijk om de eerste stap te zetten. Waar ga ik beginnen? Hoe moet ik het aanpakken?

Stel uzelf de volgende drie vragen, bij elk voorwerp dat u in handen hebt:

  • Hoelang geleden heb ik dit voor het laatst gebruikt?
  • Welke bestemming heeft dit voorwerp in de toekomst?
  • Wie maak ik hier gelukkig mee, zonder dat de ander uw verzameling van spullen krijgt?

Tip 2

Vindt u het lastig om een kast in te delen? Of keuzes te maken in wat er wel of niet in een bepaalde kast thuishoort?

Laat uw goede voornemens hier niet stranden:

  • Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op of bereik ons via het contactformulier op deze website.
  • Met een concrete vraag of een foto van uw situatie kunnen wij u wellicht snel op weg helpen.
  • Dit doen wij kosteloos en graag.

Tip 3

Efficiënt met tijd omgaan heeft alles te maken met plannen.

De volgende tips maken dit ook mogelijk in een druk gezinsleven:

  • Maak een goede weekplanning.
  • Maak een overzicht van alle activiteiten die u en uw huisgenoten hebben.
  • Verdeel deze activiteiten goed over de week.

Tip 4

Door effectief boodschappen te doen kan veel tijd worden bespaard.

Om de volgende redenen is het wijs om in het begin van de week een boodschappenlijst te maken:

  • Het vergroot de kans dat u alleen haalt wat er op het lijstje staat. Het helpt om de verleiding tot impulsaankopen te weerstaan.
  • U kunt bij gelegenheid meteen uw boodschappen gaan doen. Wanneer u eerst nog de voorraad moet controleren zou de tijd uw gelegenheid al kunnen inhalen.
  • Het voorkomt het onnodig vergeten van boodschappen, waardoor u later nogmaals naar de winkel dient te gaan.
  • Alleen halen wat nodig is bespaard u in de kosten.
  • Tijd besparen geeft meer vrije tijd.

Tip 5

Velen slepen al jaren een oneindige to-do list met zich mee en weten niet op het juiste moment de juiste prioriteiten te stellen.

Maak uw to-do list concreet met de voldoende onderverdeling:

  • Acties die minder dan vijf minuten in beslag nemen.
    Beter voert u deze acties direct uit. Dergelijke acties zijn de moeite van het opschrijven eigenlijk niet waard en hoe eerder ze uit uw systeem zijn hoe beter.
  • Acties die tussen de vijf en vijftien minuten tijd vragen.
    Laat ze gewoon op je to-do list staan. Heeft u een keer tien minuten niets om handen, kijk dan op uw to-do list, om te zien welke actie u op dat moment kunt uitvoeren.
  • Acties die langer dan vijftien minuten duren.
    Plan deze. Gebruik hiervoor uw agenda, niet uw to-do list.

Tip 6

Volg ons op Facebook.com/GeorganiseerdThuis voor:

  • Meer tips & tricks.
  • Nieuwe strategieën in opruimen, ordenen, plannen en organiseren.

"

"Prettige en adequate aanpak. In korte tijd veel tips en tricks geleerd."

- -

Georganiseerd Thuis