Tips & Tricks

Alvast zelf beginnen? Lees gauw verder

heading

Tip 1

Elke dag 15 minuten een kastje opruimen. Als je dit doet heb je na 1 jaar een opgeruimd huis. Wie wil dit nou niet?
En toch blijft het heel moeilijk om de eerste stap te zetten. Waar ga ik beginnen? Hoe moet ik het aanpakken? Je kunt jezelf 3 vragen stellen bij elk voorwerp dat je in de handen hebt.
1. Hoe lang geleden heb ik dit voor het laatst gebruikt?
2. Welke bestemming heeft dit voorwerp in de toekomst?
3. Wie maak ik hier gelukkig mee zonder dat de ander jouw verzameling van spullen krijgt?

Tip 2

Ben je begonnen met een kast op te ruimen maar weet je niet goed hoe je hem het beste in kan delen? Of vind je het moeilijk om te kiezen wat je wilt houden? Of loop je vast omdat je het overzicht kwijt bent?
Neem contact met mij op via het contactformulier op deze site. Nadat ik een foto van je kast  heb ontvangen zal ik een persoonlijk advies geven die helemaal op jouw wensen aansluit.

Tip 3

Efficiënt met tijd om gaan heeft alles te maken met plannen. Maar hoe doe je dit nou als je een druk gezin hebt?

1. Door een weekplanning te maken.
2. Een overzicht te maken van alle activiteiten die je huisgenoten in een week hebben.
3. De activiteiten goed te verdelen over de week i.p.v alles op 1 dag te willen doen.

Tip 4

De nieuwe week is weer begonnen en je moet je boodschappen nog doen.

Welke voordelen heeft het om in het begin van de week een boodschappenlijst te maken?
1. Je haalt alleen wat er op het lijstje staat en komt daardoor minder in de verleiding om impuls aankopen te doen.
2. Zodra je een gelegenheid hebt gevonden om boodschappen te gaan doen, kun je ook direct gaan zonder dat je eerst nog een half uur in de koelkast en kasten zit te speuren van wat je allemaal eigenlijk nodig hebt en je tijd daarna om is.
3. Het voorkomt dat je later in de week nog een keer naar de winkel terug moet omdat je spullen bent vergeten.
4. Het is kostenbesparend.
5. Je houd meer vrije tijd over.

Tip 5

Ben je begonnen met een to-do list te maken, maar weet je niet zo goed de prioriteit aan een taak te geven?
Hieronder geef ik je 3 actiepunten om je to-do list concreet te maken:

1. Acties die minder dan 5 minuten in beslag nemen.
Deze acties voer je direct uit. Dergelijke acties zijn de moeite van het opschrijven eigenlijk niet waard en hoe eerder ze uit je systeem zijn, hoe beter. Dus kost een actie maar een paar minuten? Meteen doen!
2. Acties die tussen de 5-15 minuten tijd vragen laat je gewoon op je to-do list staan.
Heb je een keer tien minuten niets om handen, kijk dan op je to-do list om te zien welke actie je kan uitvoeren.
3. Acties die langer dan 15 minuten duren, plan je in je agenda in.

Tip 6

Meer Tips & Tricks

Voor meer Tips & Tricks volg Georganiseerd Thuis op Facebook.com/GeorganiseerdThuis. Hier worden regelmatig Tips & Tricks gepost.

"

"Enthousiast en gedreven. Oplossing gericht"

- -

Georganiseerd Thuis